Про мене

Моє фото
Навчаюся в Українському Католицькому Університеті на Філософсько-богословському факультеті 3 курс, перед тим закінчив ЛДУФК магістер фізичної реабілітація, тема магістерської - фізична реабілітація при розсіяному склерозі. Працював секретарем, реабілітологом, масажистом.Член організацій6 Во Свобода, Молодіжна Свобода, Сокіл, РС УКУ,член філософського клубу УКУ. Сьогодні мрію щоб мої твори стали каталізаторами суспільного оновлення. Із своїми побратимами та посестрами із філософського клубу УКУ намагаюся запровадити ТЕОЛОГІЮ ВІЛЬНОСТІ в Україні, мої представленні напрацювання у блозі входять у контекст духовного звільнення нашої нації. Прошу всіх долучитися до розвитку радянсько-меншовартісно незаангажованої студентської думки.

вівторок, 25 січня 2011 р.

Андрей Шептицький у моєму житті

На днях одногрупниця на парі відкривши Святе Письмо витягнула картки із зображеннями ікон. Серед них я пригледів зображення Андрея Шептицького, знизу якого написана молитва за прославу митрополита, визнання блаженним чи святим видатного духовного провідника всієї України.
Подруга побачила що я загледівся на картинку і подарувала її мені. Ще на картці написано прохання надсилати свідчення вислуханих молитов до Андрея Шептицького. Тут я зрозумів, що повинен засвідчити про вплив на мене, найвидатнішого монаха василіана початку 20 століття. Давно вже мені виглядало на те, що Господь Бог хоче аби я якось долучився до його беатифікації.
З вересня 2009 року я у дивовижний спосіб поступив в Український Католицький Університет, який успадкував і продовжує наукову діяльність Греко-Католицької Богословської Академії, яку створив у 1928-1929 роках у Львові Митрополитом Андреєм Шептицьким. До цього я не був практикуючим християнином, тому мій шлях до Церкви тільки починався. 
Це було 13 грудня 2009 року на Андрія, до мене передзвонила знайома і попросила підійти до церкви св. Юри. Після літургії ми пішли у шпиталь Андрея Шептицького, там нам проводили навчання стосовно спілкування з хворими та їх психологічної реабілітації, говорили і про славнозвісного Митрополита засновника шпиталю. Там я познайомився з людьми, які дізнавшись, що мене звати Андрій почали вітати з іменинами. Вони ж сказали що це не випадково я тут, а Андрей Шептицький мій духовний провідник. Після побажань опіки митрополита над мною, виходячи з лічниці хтось вручив брошуру в якій описувалося життя Шептицького. В той день ще були пригоди з моїм духовним провідником, я вже не пригадую, але через якусь годину мій давній друг несподівано передзвонив мені і сказав що хоче зустрітися. На моє здивування, він подарував мені велетенську книгу «1 том послань Андрея Шептицького».
З того часу мабуть не було жодного дня аби я не стикався з митрополитом УГКЦ. То в газеті то книга попадеться то хтось щось скаже про нього, то семінаристи вирішили зачитати саме його послання, то на фільм випадково дадуть, конференція, перегляд документального кіно. Іду наприклад у книжковий магазин на першу книгу яку припав погляд то книга про Андрея Шептицького, поїхав на англомовну школу друг подарував на день народження книгу митрополита Андрея англійською мовою і т.д. і т.п. Таким кожного разу неймовірним чином у мене вже ціла колекція його книжок.
Буває, маю дилему у житті і не знаю як поступити, в потрібний момент Митрополит підказує словами з книжок, після того твердо відчуваю його підтримку. До того ж те, що зараз пишу відбувається не без його участі.
Раніше про Андрея Шептицького, я тільки чув від бабці, що та постійно до нього молилася, голосувала за священика-провідника на конкурсі «100 великих українців». Моя бабуся найбільше молилася за мене, виховувала, намагалася просвітити мене культурно та духовно, була для мене справжнім духівником. Після її смерті я знайшов у неї  в шафі брошури про Митрополита Андрея.   
Якось на прощі я задумувався над тим що можу зробити для Андрея Шептицького і тут же з другого кінця колони один зі священиків закричав: «Не моліться за Андрея Шептицького, моліться до Андрея Шептицького».
Тоді на прочанстві від Самбора до Зарваниці коли ми ночували у Церкві, я пішов просити у паламара місцевої церкви Івано-Франківщини Святе Письмо для розважань. Виявляється він зі Львові і раніше жив біля мене. Пан відкрив шафу і сказав що хоче подарувати мені книжку, це була книга про Андрея Шептицького. Взагалі в той найодухотвореніший час мого життя зустріч з митрополитим була найчастішою.
Незабаром 16 серпня  до мене передзвонила моя подруга Соломія, яка запропонувала піти до шпиталю. Я дуже не хотів іти, вирішив розслабитися, але якраз перебував біля пам’ятника Федорову, де продавали книжки. Підійшов до прилавка і запитав чи немає чогось церковнослов’янською мовою. На що почув відповідь, - «ні, але я знаю що вам потрібно»,  продавщиця вручила мені книгу про Андрея Шептицького. Тоді я зрозумів що мушу уже іти у лікарню, бо такий поклик. 
Прийшовши у палату, побачили важко хворого, який шептав благальним голосом охрестити його. Як виявилося пізніше до пана Бориса не раз підходили раніше і медсестри і з молитовної спільноти, але всі вважали його неадекватним і таким що не може знати  чи хрестили чи ні. Проблема Не було зв’язку з родичами хворого, не було підтвердження чи дійсно чоловік не хрещений.
Вже тоді я відчув як через Соломію і через мене щось діє. Ми домоглися передивитися журнал хворих і врешті знайшли телефон сина нашого пацієнта. Передзвонивши до нього дізналися, що його батько дійсно не хрещений. Ледве знайшовши телефон до отця, який причащає недужих у шпиталі, дізналися що той далеко і приїхати ніяк не зможе. Ми пішли до собору Святого Юри пояснили ситуацію і отець Андрій здійснив хрещення. Побачивши реакцію пана Бориса, я зрозумів чому Митрополит Андрей Шептицький так клопотався, адже врятована ще одна душа. Коли зайшов отець, вісімдесяти чотирьох літній пан Борис так зрадів, що заплакати захотілося не тільки мені, я вжитті не бачив такої переміни лиця, він весь час тільки щиро і тихо повторяв «Дякую».
Коли я за запрошенням чи випадково приходив у Церкву Юри чи заходив там у крипту, то обов’язково прояснювався якимись посланням чи розумінням. Так сталося і напередодні виборів, коли я випадково потрапив до церкви звідки стартувала проща в честь Андрея Шептицького (про це я дізнався згодом), я тоді здивувався що Андрею не байдуже політичне життя нашої країни, він закликав до активної громадської позиції. Здивувався що за таке дивне попередження, згодом так і сталося несподівано для мене в депутати до Львівської міської ради пройшло 55 моїх знайомих, серед яких мої друзі. Я другий хто не пройшов у депутати, Андрей Шептицький пояснив мені чому, вказав на мою участь у політичних процесах.  
Коли мене запросили до школи провести урок на тему здоровий спосіб життя, я якось невпевнено себе почував і не знав чи те що я роблю комусь потрібне. Але сумніви розвіювалися, коли, неймовірно, але у перших трьох школах біля дошки висіла то стін газета про Шептицького, то його образ. Це мені надавало натхнення,  я зупиняв свій погляд на образі Андрея Шептицького і цитував його слова про зло алкоголю, які раніше випадково почув.
Хочете вірте хочете ні, але я точно знаю що Андрей Шептицький зараз є тут присутній і за його посередництвом робляться великі дивовижні Божі справи. Це лише невелика частина моїх почувань щодо цього святого.

Багато людей розповідають про оздоровлення й інші явні дива за посередництвом митрополита Андрея. Моя ж керигма теж буде для когось корисною, адже чудо воно в простоті, зараз, скрізь і біля кожного, наше просте життя - чудо. Чудо це внутрішній стан людини, стан душі. Коли ми були дітьми – для нас чудом було все, з подивом дивилися на інших, найбанальніші речі нам здавалися неймовірними. Бог і сьогодні діє в нашому житті, просто потрібно хоч трохи залишатися дитиною.  

Дякую Тобі Боже за ласки й дари, що ними Ти наділив Твого вірного слугу Митрополита Андрея Шептицького. Прошу Тебе прославляй його на землі і на далі.   




Андрій Дацків    студент Українського Католицького Університету 24 роки              тел. 8-097-595-26-40    дом. 245-15-21

5 коментарів:

  1. Щойно прочитав Вашу статтю, і задумався над тими думками, які Ви висвітлили. Ваша думка надзвичайно корисна, і актуальна, оскільки багато людей, навіть студентів УКУ, не знають хто такий Андрей Шептицький.
    Від щирого серця хочу подякувати Вам п. Андрію за таке намагання просвітити люд, нехай Бог допомагає Вам у реалізації своїх планів.
    З повагою та пошаною Андрій Левицький.

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже гарно пишеш Андрію!
    Чіткий і ясний виклад думок.
    Я не дуже й багато знаю про Шептицького, тому дуже дякую за статтю!
    Давайся чути брате! ;)

    ВідповістиВидалити
  3. Неймовірно, дуже дякую за чудову статтю. Справді деколи у житті відбуваються речі в які важко повірити і які не можуть бути звичайним співпадінням обставин, вони допомагають зрозуміти своє покликання. Андрію Ти на правильному шляху, бажаю Тобі наснаги і міцної віри.

    ВідповістиВидалити
  4. Надзвичайно цікаво і переконливо. Вважаю, що завдяки цьому щирому тексту можна отримати серйозний поштовх до самовдосконалення і усвідомлення важливості віри... Дуже ціную твій дар передавати важливі думки і спонукати інших до аналізування власного життя. Хочеться побажати тобі багато всього хорошого, особливо, Божого благословення крізь усе життя.

    ВідповістиВидалити
  5. ДУЖЕ вам дякую, після таких слів хочеться писати ще.

    ВідповістиВидалити